La setmana passada, la Lídia Muñoz, candidata a Alcaldessa per Sant Feliu en Comú i en Ricard Riol, president per a la Promoció del Transport Públic (PTP), van debatre en comú sobre la importància del soterrament de les vies del tren a la nostra ciutat.

Per a Sant Feliu en Comú parlar del soterrament és parlar de model urbanístic, és parlar de la ciutat del futur que volem, és parlar de seguir apostant per les zones verdes, augmentar l’habitatge social, dotar a la ciutat dels equipaments que necessitarà, i millorar el transport públic i la seguretat.

Ricard Riol,​ president per a la Promoció del Transport Públic (PTP), i Lídia Muñoz, candidata a Alcaldessa per Sant Feliu en Comú.

Les obres, ja aprovades i pendents de licitació, començaran a finals d’any, després d’una feina feta en comú amb tota la ciutadania a través del procés de participació. El soterrament de les vies, a més, anirà a lligat a la prolongació del Tram, el que permetrà millorar les comunicacions de la nostra ciutat i donar un impuls al transport públic. Amb això, volem crear un nou model de mobilitat que posi en el centre la qualitat ambiental i la salut dels nostres veïns i veïnes.

Durant la trobada, Ricard Riol va destacar l’oportunitat que representa per a la nostra ciutat la fita del soterrament, lligada a la prolongació del Tram: “L’intercanviador de transports reforçarà el paper de capital de comarca de Sant Feliu. El Tram passarà de tenir una estació a tres i en un trajecte de 40 minuts ens podrem plantar a la zona del Besòs”.

Per què cal soterrar les vies?

Unes 10.000 persones travessen a peu el pas a nivell cada dia; juntament amb el de Montcada, el pas a nivell de Sant Feliu és un dels més perillosos de Catalunya. Al llarg de la història hi ha hagut nombrosos accidents mortals i volem posar-hi fre.

A més, el soterrament permetrà millorar la freqüència dels trens de rodalies i tindrem més autobusos urbans i interurbans amb recorreguts més curts i eficients. Això significarà un gran pas en matèria de mobilitat i millorarà la cohesió social de la nostra ciutadania.Cal no oblidar la dimensió mediambiental d’aquestes obres, ja que el soterrament de les vies del tren reduiran de manera significativa la contaminació acústica i ambiental.

Què preveu el projecte?

Es contempla el soterrament de les vies a tot el terme municipal de Sant Feliu, des de la Riera Pahïssa fins a la carretera de la Sànson. En principi, les obres duraran quatre anys i mentrestant, s’habilitarà una estació provisional per no interrompre el servei ferroviari.Després de les obres, Sant Feliu haurà recuperat una àrea de 120.000 m² de sòl al mig de la ciutat i disposarà d’un espai urbà d’uns 52.000 m² que conformarà una gran avinguda.

Pin It on Pinterest

Share This